Alo, Centrala

Pe când eram copil, tatăl meu a făcut rost de unul dintre primele telefoane din cartier. Îmi aduc perfect aminte de lădița aceea din lemn lăcuit, montată în perete. Receptorul strălucitor atârna într-o parte. Eram încă prea mic ca să ajung la telefon, dar ascultam mereu, fascinat, cum mama mea vorbea cu el. Apoi am descoperit că undeva, înauntrul acestui aparat, trăia o persoană uluitoare. Numele ei era "Alo, Centrala" și nu era niciun lucru pe lumea asta, pe care ea să nu-l știe. "Alo, Centrala" putea să-ți spună numărul oricui și în plus, ora exactă. Experiența mea cu acest duh închis  într-o sticlă, a venit într-o zi când, în vreme ce mama era in vizită la o vecină iar eu mă jucam la bancul de scule din pivniță, mi-am lovit un deget cu ciocanul. Durerea era teribilă și nu era nimeni în preajmă care să-mi arate compasiune. Am umblat în jurul casei sugându-mi degetul inflamat până am ajuns la scară. Telefonul! Am târât repede un scaun din sufragerie până în hol, m-am urcat pe el, am scos din furcă receptorul telefonului și l-am dus la ureche. "Alo, Centrala!" , am strigat in microfonul care era chiar deasupra capului meu.
Un clic sau două, apoi o voce joasă și clară mi-a ajuns la ureche: "Centrala ".
- " Mi-am rănit degetul... " - m-am smiorcăit eu în telefon, iar lacrimile m-au podidit imediat, acum că aveam o audiență.
- " Maămica ta nu este acasă? "- urmă întrebarea.
- " Nu este nimeni acasă în afară de mine... "- am bolborosit.
- "Îți curge sânge?" - m-a întrebat vocea..
- " Nu " - i-am răspuns. " M-am lovit cu ciocanul și acuma mă doare tare rău... "
- " Poți să deschizi răcitorul?" - m-a-ntrebat ea. I-am spus că pot.
- " Atunci ia de acolo o bucățică de gheață și ține-o lipită de degețel " - spuse vocea.
     După aceea am început să chem "Alo, Centrala" pentru orice. I-am cerut ajutor pentru lecția de geografie, iar ea mi-a spus unde se află Philadelphia... M-a ajutat și la matematică... Ea mi-a spus ca veverița pe care o prinsesem în parc cu o zi înainte, mănâncă fructe și alune. A venit apoi o zi în care Petey, canarul nostru, a murit. Am chemat "Alo Centrala" și i-am spus vestea asta tristă. Ea m-a ascultat și a început să-mi spună lucruri pe care de obicei oamenii mari le spun copiilor ca să-i liniștească. Am întrebat-o, "De ce se intamplă ca păsările, care cantă atât de frumos și aduc atâta bucurie oamenilor, trebuie să se sfârșească într-o grămăjoară de pene, pe fundul unei colivii?" Cred că ea mi-a înțeles afectarea, pentru că mi-a spus încet, "Wayne, ține minte întotdeauna, că mai sunt și alte lumi în care se poate cânta." Altă dată la telefon, "Alo, Centrala!" "Centrala. " - mi-a răspuns vocea cunoscută. "Cum se scrie cuvantul fix?" - am întrebat-o. 
     Toate astea se întâmplau într-un mic orășel din zona Pacificului de Nord-Vest. Pe când aveam nouă ani, ne-am mutat la capătul celălalt al țării, la Boston. Îmi lipsea foarte mult prietena mea... "Alo, Centrala" rămăsese în cutia aceea din lemn de mahon din vechea noastră casă. N-am mai încercat să fac același lucru cu telefonul modern, strălucitor, din locuința nouă. Devenisem adolescent, dar amintirea acelor conversații din copilarie m-a urmărit pretutindeni... Adesea, în momente de incertitudine și neputință, mi-am reamintit acea seninătate și sentiment de siguranță, pe care le-am avut la timpul acela. Am apreciat acum cât de răbdătoar, de înțelegătoare și de bună la suflet trebuie să fi fost ea, "Alo, Centrala" , ca să-și piardă atâta timp cu un mic băiețel ca mine.
     După câțiva ani, am făcut iarăși drumul către Vest, de data asta pentru a-mi continua studiile colegiale. Am aterizat în escală la Seattle. Aveam o jumătate de oră între avioane. Am petrecut vreo 15 minute la telefon cu sora mea, care locuia aici de o vreme. Apoi, fără să mă gândesc, am format numărul operatorului din orășelul nostru de baștină și am spus: "Alo, Centrala!" Miraculos, am auzit aceeași voce joasă și clară, pe care o cunoșteam atât de bine. " Centrala " Nu plănuisem asta, dar m-am auzit spunând: " Poți să-mi spui cum se scrie cuvantul fix? " ... O pauză lungă. Apoi, vocea aceea catifelată mi-a răspuns, " Cred că degețelul tău s-a vindecat până acum. " Am ras, " Deci tu ești, într-adevar " - i-am spus. " Mă-ntreb dacă ai idee cât de mult ai însemnat pentru mine la vremea aceea. "
" Iar eu mă-ntreb, " - zise ea, " dacă tu realizezi cât de mult au însemnat telefoanele tale pentru mine. N-am avut niciodată copii și așteptam cu bucurie chemările tale, zi de zi... "
I-am spus cât de mult m-am gândit la ea de-a lungul anilor și am întrebat-o dacă pot s-o mai chem din nou atunci când voi veni să-mi vizitez sora. " Cu plăcere, " - mi-a spus ea. " Întreabă de Sally." M-am întors la Seattle peste trei luni. O altă voce mi-a răspuns la "Informații". Am întrebat de Sally.
" Sunteți un prieten? " - m-a întrebat.
" Da, un foarte vechi prieten... Wayne ... "
" Îmi pare rău să-ți spun asta, " - mi-a spus ea. " Sally a lucrat doar o jumătate de normă în ultimii ani, pentru că era bolnavă. A murit cu cinci săptămâni în urmă. "
Înainte de a apuca să agăț receptorul, mi-a zis, " Un minut, ai spus că te cheamă Wayne ? "
" Da. " - i-am raspuns.
" Ei bine, Sally a lăsat un mesaj pentru d-ta... L-a scris pe o hârtie în caz că ai să suni. Ți-l citesc."
Mesajul ei era, "Spune-i că sunt și alte lumi în care se poate cânta. El va ști la ce mă refer "
I-am mulțumit și am atârnat receptorul. Știam la ce se referea Sally...

Niciodată să nu subestimezi impresia pe care ai făcut-o asupra cuiva.

Sursa: de pe net...

3 comentarii:

EURO QUALITY TEST BUCURESTI spunea...

Absolut delicat/minunat, broderie de suflet...

Unknown spunea...

Asa este. :)

Mihaela spunea...

Foarte frumoasa și emoționantă povestea. Am citit-o cu mare drag și acum și alta data și mi-au dat lacrimile mereu.

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Adauga blog - adauga articole
Backlink Gratis
Web-Links.ro
Checkpagerank.net
Bloguri, Bloggeri si Cititori