Dulceață de nuci verzi

Ingrediente:

100-120 nuci verzi mici
1 kg zahăr
1 lămâie
3 căni cu apă ( 750 ml)
2 plicuri zahăr vanilat

Mod de preparare:

- Ce faci, bunule, în grădină?

- Draga mea, bine că ai venit; tocmai voiam să te strig să mă ajuți cu pomișorul ăsta! E un pui de nuc!

- Ce îi faci, bunule?

- Vezi ce stramb creste saracul? Vreau să îl fac să crească drept. Uite, ține tu bine de bățul ăsta până prind eu pomișorul de el. Asta îl va ajuta să se îndrepte!

Iau hotărâtă bățul în mână. Era înfipt în pământ, iar bunicul prindea pomișorul din loc in loc cu o sfoară de el.

- Dar, dacă îl îndrepți de tot, nu se rupe? întreb vădit mirată.

- Nu îl îndrept acum de tot, dar în fiecare săptâmână am să strâng sfoara mai tare până când, în final, am să îl îndrept. Vezi prunii aceia?, îmi arată bunicul cu degetul doi pruni ceva mai mari decât acesta mic, care erau drepți și încă legați cu sfoară fiecare de câte un băț.

- Si prunișorii aceia au fost strâmbi, dar uite ce drepți sunt acum. Peste o săptămână am să le scot proptelele. Noroc că i-am ajutat la timp, altfel ajungeau ca pomul acela ghebos, de colo.

Privirea mea fu îndreptată spre un măr bătrân, dar foarte, foarte strâmb. Parcă ar fi fost Gheonoaia din povești.

- Dar pe pomul acela nu poți să îl mai îndrepții, bunule?

- Pe pomul acela, draga mea, doar securea îl mai poate îndrepta. E deja bătrân și nu mai este elastic. În niciun fel nu mai poți să îl îndrepți. Dacă îl strângi prea tare de o proptea sănătoasă, ca să îl îndrepți, se va rupe. Ori el, ori sfoara, ori propteaua.

- Așa este și cu oamenii, draga bunului. Când omul este mic, copil, chiar dacă are tendința să crească strâmb, îl poți ajuta să se îndrepte. Îl legi de o proptea dreaptă și va crește ‘drept’. Dacă nu îl ajuți cât este încă mic și ‘elastic’, atunci nu prea mai sunt șanse pentru el, când este deja matur. La fel ca și cu pomișorii pe care i-ai văzut. Ia încearcă să îndrepți mărul cel băntrân!”

În zadar am încercat să îndrept mărul. Din toată chinuiala mea, m-am ales doar cu oboseală, zgârieturi și bășici în palme …

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Adauga blog - adauga articole
Backlink Gratis
Web-Links.ro
Checkpagerank.net
Bloguri, Bloggeri si Cititori