Tartă de căpșuni

Ingrediente:

Blatul:
240 g făină
120 g unt
4 linguri cu zahăr
4 gălbenușuri
Un strop de sare

Umplutura:
400 g brânză Ricotta
200 g brânză cremoasă de vaci
4 linguri cu zahăr fin
Esență de portocale
500 g căpșuni mari și frumoase
2 plicuri jeleu transparent

Mod de preparare:

Avea Bab’Ana, c-așa-i ziceam, o grădinuță plină cu căpșuni. Nu știu ce soi să fi fost, dar căpșuni așa mari și parfumate, eu n-am mai văzut nicicând.

Străbunica pe care-am prins-o, baba Ana, avusese pe vremuri han. Se poate ușor bănui că nu era blândețea-ntruchipată, ba din contră. Rămasă văduvă de ceva timp, gândește bătrâna că ar fi bine să se mărite, dar nu cu oricine, ci cu moș Anastasache. Ei, moșul, devenit de-acum și străbunicul meu, fusese chiabur, cu căsoi și multă vie. N-avea gusturi proaste Bab’Ana și stătea și bine cu socotitul. Proaspătul mire, să fi tot avut vreo 70 de ani. Freca Babette palmele! Conac… Vie… Nema urmași…

Nu cred să fi avut cinci ani… Încă merg cu tricicleta. Bag viteză și iau curbele strâns. Trebuie să ajung la Bab’Ana numaidecât, că mă arde pe ficați! Nu știu ce, dar ceva am!
Ajung și năvălesc pe poartă. O găsesc pe străbunica îngenunchiată în fața țigăncii ce-i era slujnică în curte și o spăla pe picioare într-un lighean de tablă. Eu zic că și-atunci mi-a părut ceva nefiresc, dar, uite, minte nu mai țiu!
Cert este că țiganca îi mai și ghicea babei uneori. Una dintre ghiceli a devenit celebră-n neam: “o să mori la trei puncte după moș!”

Socoteala de-nceput a babei a fost tare proastă, c-a murit moșul în anul în care trebuia să împlinească 100 de ani. 30 de ani de spălat de izmene!

În iunie a murit moșul și-n septembrie, baba! Eeee, potriveală!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Adauga blog - adauga articole
Backlink Gratis
Web-Links.ro
Checkpagerank.net
Bloguri, Bloggeri si Cititori